Surowce roślinne

Pflanzliche Rohstoffe

 

Kenipp – szczegόlnie związany z naturą. Składniki roślinne stanowią podstawę wszystkich produktόw firmy Kneipp. Dlatego szczegόlną uwagę zwracamy na jakość i pochodzenie  surowcόw roślinnych, jak i na zrόwnoważoną eksploatację natury.

Pozyskiwanie

 

Warunkiem gwarantującym wytwarzanie wysokojakościowych produktόw, ktόre odpowiadają naszym surowym wymaganiom, jest pozyskiwanie odpowiednich surowcόw i towarόw. Do tego służą specjalnie ustalone oficjalne wytyczne. W roku 2013 wytyczne dotyczące zakupów zostały oficjalnie uzupełnione o aspekty długofalowości pokazując, jak strategie przedsiębiorstwa wcielanie są w życie.

 

Od dawna obowiązuje u nas zasada, że takie towary, jak np. opakowania czy usługi, nabywane są w Niemczech lub w sąsiadujących krajach europejskich. Ta sama zasada dotyczy rόwnież, o ile jest to możliwe, surowcόw roślinnych. Jednak wymagania co do jakości surowca stawiane są na pierwszym miejscu. Poza tym nie wszystkie surowce roślinne, ze względu na naturalne warunki ich występowania czy uprawiania, można otrzymać z upraw europejskich.

 

Ważny dla firmy Kneipp surowiec, jakim jest dziurawiec, według Sebastiana Kneippa klasyczna roślina lecznicza, świadomie nabywany jest aktualnie –zbiory 2013 na potrzeby roku 2014 – z regionalnych upraw niemieckich; pomimo tego, iż ten surowiec, tej samej jakości byłby dostępny na rynku światowym w lepszej cenie.

Aktualne ukierunkowanie zakupόw

Tematy dotyczące długofalowości standardowo integrowane są w rozmowy z dostawcami, łącznie z wymogiem zakotwiczenia tego tematu w danym przedsiębiostwie.I tak też dla wyprodukowanych towarów wymagane są raporty i koncepcje długofalowości.

 

Zdefiniowano konkretne cele na najbliższą przyszłość, jakie firma Kneipp założyła odnośnie zakupu surowcόw i towarόw:

  • Zwiększenie użycia certyfikowanych materiałόw opakowaniowych, jak np. kartonaży z certyfikatem FSC lub PEFC na ulotki, kartony składane, opakowania zbiorcze jak i materiały reklamowe
  • Informowanie o dotychczasowych poczynaniach w postaci oznaczania odpowiednim logo materiałów opakowaniowych, ktόre zostały wyprodukowane już z uwzględnieniem długofalowości, np. opakowania zbiorcze opatrzone ekologicznym znakiem firmowym „Tektura falista z surowcόw odnawialnych”
  • Tworzenie nowych możliwych koncepcji długofalowości w zakresie zakupu surowcόw, analogicznie do Projektu Uprawy Arniki

 

Następna strona: Projekt Uprawy Arniki

© 2017 Kneipp. Wszelkie prawa zastrzeżone.