W dobrej formie: porady, jak utrzymać jędrną skórę

Nareszcie wiosna! Najwyższy czas, aby schować zimową kurtkę w najciemniejszy zakątek szafy, wyciągnąć ulubioną sukienkę i rozejrzeć się za nowym bikini.

To właśnie w tym momencie wiele kobiet podejmuje wreszcie decyzję o wcieleniu w życie dobrych, starych zasad: „sport i zdrowe odżywianie”. No bo której z pań podobają się nierówności na własnych pośladkach czy udach? Aby się ich pozbyć wcale nie musisz zainwestować fortuny. Już proste triki i regularne zabiegi widocznie wygładzą, wzmocnią i ujędrnią skórę. A co najlepsze: nasze wskazówki nie wymagają wiele czasu i można je bardzo łatwo wpleść w dzień powszedni.

Rankiem w łaziece

Już podczas porannego prysznica możesz zająć się problematycznymi strefami swojego ciała. Naprzemienny prysznic według Sebastiana Kneippa pobudza krążenie i wspomaga elastyczność skóry. Bardzo ważne: zawsze należy zakończyć kąpiel zimnym prysznicem. Lub inny zabieg: zimne polewanie uda – stosuj najlepiej po prysznicu, na ciepłą jeszcze skórę – działa odświeżająco i ujędrniająco. Następnie dobrze byłoby wmasować w problematyczne miejsca okrężnymi ruchami Bio-Olejek do ciała.

W drodze do pracy

Najlepszym sposobem na cellulit jest i zawsze pozostanie regularny ruch i unikanie nadwagi.

Zamiast jechać windą - idź po schodach, zamiast jechać autem – wskocz na rower. Tymi małymi zmianami możemy wiele zdziałać.

A oto prosty trik dla wszystkich, którzy nie mogą lub nie potrafią zrezygnować z jazdy samochodem: napnij mięśnie pośladków, trzymaj przez 5 sekund, rozluźnij i powtórz kilka razy.

Podczas jedzenia

Równie ważne w walce z problematycznymi strefami ciała jest zrównoważone, zdrowe i świadome odżywianie. Oznacza to świeże owoce i warzywa, jak również pełnowartościowe zboże i ziemniaki. Proso, ziemia okrzemkowa oraz witamina C są szczególnie korzystne dla wzmocnienia skóry. Pij dużo wody mineralnej i herbatek ziołowych, by oczyścić organizm ze złogów.

W czasie wolnym

Nie musz profesjonalnie uprawiać sportu. Pływanie, jazda na rowerze, gimnastyka czy nordic walking utrzymają nasze ciało w dobrej kondycji, wyćwiczą mięśnie i ujędrnią skórę.

Ramiona możesz ćwiczyć najzwyczajniej przy okazji oglądania telewizji: weź butelkę wody mineralnej do każdej dłoni, ustaw stopy na szerokość bioder, ręce wzdłuż tułowia. Następnie podnieś butelki w górę i w dół zginając ręce w łokciach, nie poruszaj przy tym górnej części tułowia ani ramion.

© 2017 Kneipp. Wszelkie prawa zastrzeżone.