Sprawność umysłowa

Zachowanie sprawności umysłowej rόwnież w podeszłym wieku – to marzenie każdego człowieka. Jednak pamięć i koncentracja mogą się wraz z upływem lat pogarszać. Aby małe, szare komόrki nie „zardzewiały”, należy szukać umysłowych wyzwań. Regularny trening mόzgu np. w formie rozwiązywania krzyżόwek lub liczenia w pamięci może wzmocnić sprawność mentalną. Ale rόwnież języki obce, muzykowanie i kontakty społeczne są treningiem dla umysłu. 

 

Sprawność mentalna jest silnie powiązana ze zdrowiem fizycznym. Proszę więc rόwnież zwracać uwagę na zdrowe i zrόwnoważone żywienie oraz regularny ruch fizyczny! Sporty takie jak jazda na rowerze, pływanie, chodzenie po gόrach czy zwykły spacer zwiększają dostawę tlenu do organizmu, wzmacniają siły odpornościowe i pobudzają układ sercowo-naczyniowy.  Trening wytrzymałościowy polepsza koncentrację, biegłość rozumowania i pamięć.

 

Istnieją rόwnież cenne witaminy na pamięć, ktόre działają pozytywnie na wydolność umysłową i system nerwowy.

 

Witaminy wspomagające pamięć

  • witamina B jest ważna dla pamięci i zachowania funkcji kognitywnych w podeszłym wieku
  • kwas pantotenowy jest ważny dla sprawności umysłowej
  • kwas foliowy ma pozytywny wpływ na poziom homocysteiny, przez co staje się niezbędny dla zachowania zdrowia naczyń krwionośnych – rόwnież w mόzgu
  • witaminy B1, B2 i B6 wspierają funkcję systemu nerwowego

 

Żeń-szeń

W swojej ojczyźnie Korei żeń-szeń od dawna znany jest jako korzeń życia. Od zawsze jest cennym środkiem naturalnym i niegdyś był bardziej pożądany i miał większą wartość niż złoto. Dziś rόwnież u nas wysoce się go ceni. 

© 2017 Kneipp. Wszelkie prawa zastrzeżone.