Zadbane i zdrowe stopy - wskazówki Kneipp

Profesjonalny pedicure jest jak urlop dla stóp. Po takim zabiegu stopy są miękkie i delikatne, wyglądają na cudownie wypielęgnowane, a ubrane  w ulubione sandały wyglądają świetnie. Dla wszytskich tych, którzy nie mają czasu na profesjonalny zabieg pielęgnacji stóp lub wolą go zrobić sami, zebraliśmy tu kilka wskazówek. Najlepiej po prostu zintegrować elementy filozofii Kneippa w przebieg dnia. Dzięki temu nie tylko stopy będą w świetnej formie, ale również krążenie.

Wskazówka nr 1: Ciepło-zimna kąpiel stóp

Naprzemienna kąpiel stóp pobudza ukrwienie, wzmacnia system immunologiczny i jest idealnym przygotowaniem do dalszej pielęgnacji.

·         Potrzebne nam będą dwa zwykłe wiadra, jedno napełnione ciepłą drugie zimną wodą, w których będziemy mogli wygodnie zanurzyć stopy.

·         Na początek dajmy stopom 5 minut w ciepłej kąpieli, zanim zanurzymy je na 10 do 20 sekund w zimnej wodzie. Kąpiel naprzemienną kończymy 5-cio minutowym moczeniem w wodzie ciepłej.

·         Cały zabieg można powtórzyć dwa razy – przy większym doświadczeniu  nawet do czterech razy.

·         Dobroczynny efekt kąpieli możemy wzmocnić dodając do wody kryształki do kąpieli.

Wskazówka nr 2: Peeling stóp

Od czasu do czasu należy zastosować „zdzieranie“ stóp. Peeling stóp usuwa obumarłe komórki skóry, zapobiega powstawaniu zrogowaceń, ,a sporządza się go w mgnieniu oka:

·         Potrzebujemy jakiś Olejek do ciała Kneipp® (można ewentualnie użyć jakiegoś innego olejku, np. oliwy z oliwek), gruboziarnistą sól oraz moździerz

·         Dajemy do miseczki 1 łyżkę stołową soli i rozgniatamy ją z 2 łyżkami stołowymi olejku

Własnoręcznie wykonany peeling nakładamy na stopy i delikatnie wmasowujemy. Po chwili działania spłukujemy ciepłą wodą.

Wskazówka nr 3: Masaż stóp

Masaż stóp uwalnia od napięć i pobudza zmęczone stopy. Bogate masło do stóp lub olejek ułatwią masaż i zapobiegną pęknięciom i zrogowaceniom skóry.

·         Kładziemy stopę na kolanie i na początek pocieramy ją dłonią, w górę i w dół, tak by stopę rozgrzać.

·         Następnie mocno chwytamy jedną dłonią piętę i drugą dłonią palce stóp. Rozciągamy stopę w przeciwległych kierunkach, to zwiększa jej giętkość.

·         Kolejnym krokiem jest sciskanie i kręcenie każdego palca stopy po kolei.

 ·         Jeżeli masaż wykonujemy wieczorem należy po nałożeniu masła do stóp założyć na stopy bawełniane skarpetki i zostawić je na noc. Następnego ranka nasze stopy będą wyjątkowo miękkie.

Wskazówka nr 4: Chodzenie po rosie

Aby tą  wskazówkę wykonać trzeba wyjść na dwór i to boso! Zmęczone, ociężałe nogi bardzo szybko przejdą w zapomnienie. Poza tym regularne chodzenie po rosie wzmacnia mięśnie stóp i pomaga przy potliwości stóp. Prawidłowo wykonujemy ten zabieg następująco:

·         Po wstaniu z łóżka wyjdź boso na podwórko i chodzimy około 2-3 minuty po krótko skoszonej trawie

·         Poczuj, jak chłodna rosa odświeża  twoje stopy i po chwili krążenie wskakuje na wysokie obroty

·         Ważne: zwróć uwagę na to, aby twoje stopy były ciepłe kiedy zaczynasz chodzić po rosie. Aby się po zabiegu nie wychłodziły, ubierz skarpety i ewentualnie buty lub utrzymuj je ciepłe poprzez chodzenie. 

© 2017 Kneipp. Wszelkie prawa zastrzeżone.